ط

تمام رشته های ورزشی به تمرینات بدنسازی نیاز دارن ولی اهمیت تمرینات بدنسازی توی رشته های رزمی خیلی بیشتره. البته همتون میدونید که برنامه ی تمرینی هر رشته ای مجزاست و حتی شخص به شخص هم فرق میکنه ولی من طی تحقیق و مطالعاتی که روی تمرینات رشته های مختلف داشتم سعی کردم یه برنامه ای طراحی کنم که همه گیر و عمومی باشه. رزمی کارای عزیز اگر علاقه داشته باشن میتونم برنامه تمرینی مخصوص رشته و بدن خودشون رو براشون بنویسم. لازم به ذکره این برنامه رو طوری طراحی کردم که نیاز به دستگاه های مختلف نداره و از تجهیزات ارزان قیمت خود باشگاه رزمی یا خونتون استفاده کنید. خب بریم سراغ تمرین.

 

روز اول:

اسکات 4 ست 15 تکراری

اسکات پرشی بدون وزنه 4 ست تا رسیدن به ناتوانی. توی این حرکت مهم این نیس زیاد بزنید فقط تا میتونید پرشتون بلند باشه حتی اگه زود خسته بشین و تعداد تکرارا کم بشه

پرش روی جعبه 2 ست. جلوی یک پله یا جعبه یا میز می ایستید و با یک حرکت انفجاری جفت پا میپرید روی جعبه و دوباره میپرید پاینن.

پشت ران با هالتر (لیفت پاصاف) 2 ست 15 تکراری. این حرکت علاوه بر جنبه قدرتی که داره برای انعطاف پشت رانم خوبه.

روز دوم:

پرس سینه با هالتر یا دمبل 3 ست ده تکراری و سریع

شنای پرشی 3 ست. مثل همون شنای معمولی با این تفاوت که وفتی بلند میشید با یک جرکت انفجاری دستاتونو از زمین جداکنید. اگر سرعتتون تو این حرکت زیاد باشه میتونید رو هوا دستاتونو بزنید به هم. اگه سرعت بیشتری دارید دستاتونو موقع پرش از پشت بزنید به هم که خیلی خیلی سخته.

/ 0 نظر / 10 بازدید