از چه مکمل هایی استفاده کنیم؟

هیچ وقت نتونستم بفهمم دلیل ترس مردم از مکمل های ورزشی دقیقا چیه؟ حتی خیلی از ورزشکارا رو دیدم که استفادشون از مکمل هارو انکار میکنن! مکمل ها چیز خاصی نیستن از فضا هم نیومدن. مجموعه ای از مواد مورد نیاز شما در یک ظرف پلاستیکی هستن و دیگر هیچ!
خب سوال اصلی اینجاست که یه رزمی کار یا هر ورزشکار دیگه ای میتونه از چه مکمل هایی استفاده کنه که بهترین بازده رو داشته باشه؟ بدون این که پول زیادی هم خرج کنه.

1: امگا 3: میشه گف اگه یک مکمل باشه که استفاده از اون برای همه ورزشکارا و خیلی از غیر ورزشکارا واجبه همین مکمله. به عنوان یک ورزشکار شما از بدنتون کار های سنگین و فراتر از آدم های معمولی میکشید. ممکنه در تمریناتتون وزنه های سنگین بلند کنید یا بدون وقفه مدت زمان طولانی رو تمرین کنید. مفصل های شما ممکنه خیلی کم ساییده بشن و این ساییدگی ممکنه در طولانی مدت زیاد بشه و شمارو به مشکل بندازه. پس مفصل ها هم به روغن کاری نیازی دارن. امگا سه مکمل گرونی نیست و میتونید از تمام داروخونه ها بخرید. اسم امگا 3 روغن ماهیه.

2: مولتی ویتامین: قرص یا کپسول هایی هستن که میتونید از تمام داروخونه ها تهیه کنید. مولتی ویتامین باعث میشه تمرینات سخت طراوت و جوانی بدن شمارو نگیرن. متاسفانه بعضی از ورزشکارارو میبینم که تو مواد پروتیینی زیاده روی میکنن ولی توجهی به ویتامین ها ندارن. مثلا هر روز گوشت و تخم مرغ میخورن و پودر های پوتئینی هم استفاده میکنن ولی میوه یا مولتی ویتامین نمیخورن. این افراد زودتر پیر میشن و بیشتر از سن واقعی نشون میدن. بدنشون هم به راحتی در برابر بیماری ها آسیب پذیر میشه. 

3: پروتئین وی: بدن شما هر روز عضلات شما رو میشکنه و عضلات جدید به جاش میسازه. اگه شکستن عضله بیشتر از ساختن عضله باشه شما ضعیف و بدون عضله میشید و برعکس اگه ساختن عضله بیشتر از شکستن باشه شما عضلانی و قوی میشید. برای این که عضله سازی بیشتر انجام بشه لازمه که شما پروتئین ها و اسید های آمینه وارد بدنتون کنید. این کار رو باید با غذاهای پروتئینی و مکمل های غذایی بکنید. اگه بخواید تمام این پروتئین رو با غذا به بدنتون برسونید مقدار زیادی هم چربی و کربوهیدرات میخورید که شما رو چاق میکنه. 

به نظر من همه ی ورزشکارا باید از این سه مکمل استفاده کنن. حالا اگه کسی پول بیشتری تو جیبش سنگینی میکرد میتونه مکمل های بیشتری هم بخره. 

/ 0 نظر / 22 بازدید