خواب

دوستان این دفعه مقاله ای در مورد خواب رو براتون آماده کردم، امیدوارم بتونید ازش استفاده کنید.  

خواب

بدنسازان ما دائما به دنبال راه های جدید و موثر برای به دست آوردن عضله هستند.آخرین مکمل، برنامه آموزشی پیچیده، یک رژیم غذایی متانسب، تلاشوپشتکار زیاد، همه این چیزها مهم هستند، اما آنچه که مهم تر از اینهاست خواب است.
بهترین برنامه آموزشی، رژیم غذایی و مکمل برنامه نمی تواند فقدان استراحت کافی را جبران کند، و خواب بهترین و تنها راه (در برخی موارد)، به دست آوردن عضله است.

در هنگام خواب، هورمون رشد تولید می شود و سنتز پروتئین (پروتئین فراهم قبل از خواب مصرف می شود) رخ می دهد. این تنها دو جنبه مفید از خواب می باشد. کاهش مصرف انرژی و ترمیم سلول های مغز دو جنبه دیگر خواب نیز به همان اندازه برای بدنسازان مهم است.

چرا ما میخوابیم؟
خواب به بسیاری از عملکردهای حیاتی خدمت میکند. برای بدنسازان توابع اصلی عبارتند از: رشد و هوشیاری ذهنی. خواب این اثرات را به طور مستقیم فراهم می کند. بدون خواب کافی، زمان زیادی در باشگاه هدر میرود. اهمیت خواب را در زیر میخوانیم:
تعمیر عضلات و سایر بافت ها، و جایگزین پیری و یا سلول های مرده:
خواب برای 8-10 ساعت در شب شبیه به یک روز است و این یک کاتابولیک رشد عضلانی است. با این حال، خوردن درست قبل از خواب، می تواند کمک به معکوس کردن این روند و افزایش سنتز پروتئین داشته باشد. سنتز پروتئینی که در شرایط خواب رخ می دهد، در دستگاه گوارش است، نه در عضلات. 
پروتئین موجود در عضلات ، در هنگام خواب شکسته میشوند و اسیدهای آمینه موجود را در زمان گرسنگی در اختیار معده قرار میدهند؛بنابراین خوردن قبل از خواب در جبران این امر بسیار مهم است. برخی گزارش ها نشان می دهد بیدار شدن از خواب در اواسط شب و غذا خوردن (خوردن شبانه) بسیار مفید است.
هورمون رشد انسان نیز تحت شرایط خواب منتشر میشود. در مردان، 60٪ تا 70٪ از ترشح روزانه هورمون رشد انسان در اوایل خواب است که به طور معمول هنگامی که عمیق ترین دوره خواب رخ می دهد اتفاق می افتد. کیفیت خواب ضعیف می تواند سطح هورمون رشد انسان تأثیر می گذارد.
تحقیقات نشان می دهد که در طول REM (حرکت سریع چشم: توضیح بعد) خواب است که بدن قادر به بازگرداندن اندام ها، استخوان ها و بافت ها، دوباره پر کردن سلول های ایمنی و گردش هورمون رشد انسانی است. خواب دارای اثر عمیقی بر رشد عضلانی و جسمی انسان است.(جمله معروف مربیم به من : تو، موقع خواب عضله میسازی نه توی باشگاه)

در هنگام خواب مصرف انرژی کاهش میابد:
کاهش مصرف انرژی یک مکانیسم بیولوژیکی برای حفاظت از منابع است.اگر مقدار خواب ما کافی نباشد ما به وعده های غذایی بیشتری در طول روز به نسبت سایر بدنسازان نیاز خواهیم داشت (یک بدن ساز معمولی 4 الی 6 وعده)
با بدنسازان، نام بازی افزایش اندازه است ، تا حفاظت از انرژی خارج از باشگاه. چند وعده غذا در طول روز مکمل رشد است ، و خواب کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مواد غذایی استفاده می شود به جای انرژی و بازسازی عضلات.
خواب برای شارژ کردن مغز:
آدنوزین (یک انتقال دهنده عصبی است کهATP تواید میکند ، مولکول انرژی ذخیره سازی که قدرت های بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی در داخل سلول را برعهده دارد) به عنوان یک سیگنال استفاده میشود که به مغز میگوید زمان استراحت است.
ترشح آدنوزین بازتاب فعالیت مغز است. افزایش و کاهش غلظت آدنوزین نشان می دهد که آیا مغز در واقع در هنگام خواب استراحت داده شده است یا نه.
در هنگام خواب، سطح آدنوزین کاهش میابد. مسدود کردن آدنوزین در مغز نشان دهنده افزایش هوشیاری است، پس این نشان می دهد که در هنگام خواب مغز شارژ میشود. در سطح روز آدنوزین افزایش میابد به ویژه در اواخر روز، نشان می دهد که مغز خسته است.
استراحت دادن به مغز به مفهوم واضح برای بدنسازان هوشیاری ذهنی مورد نظر در طول روز به خصوص درتمرین است. سطح انگیزه زمانی در بالاترین حد است که هوشیاری ذهنی در بالاترین حد باشد. مطالعات نشان می دهد که در طول REM خواب است که عملکرد صحیح مغز و هوشیاری به بالاترین حد خود میرسد.

/ 0 نظر / 3 بازدید